שימוש בערוץ התייחסות (REFERENCE ) במיקס ומאסטרינג.

 

כולנו יודעים כמה ערוץ התייחסות טוב יכול להיות חשוב למיקס שלך. אבל רק בגלל שיש לך ערוץ התייחסות לא אומר שאתה משתמש בו בצורה נכונה. 

יש דרך נכונה ,ו דרך שלא כל כך מתאימה לשימוש בערוצי התייחסות. 

 

על מנת למקסם את הערך שלהם במיקס שלך או בתהליך המאסטרינג, הקפד להשתמש בשתי שיטות הבאות:

 

1. הגדר את עוצמתו של מסלול ההתייחסות שלך לרמת העוצמה המדויקת של המיקס שלך . 

 

זה הוא אחד החשובים, כי לפעמים אנחנו שוכחים. אבל זה חיוני לחלוטין אם אתה רוצה באמת להשוות את המיקס שלך עם ערוץ ההתייחסות. 

אם ערוץ ההתייחסות הוא יותר חזק בעוצמה (לעתים קרובות הוא כבר אחרי מאסטרינג), אתה הולך לקבל תפיסה מעוותת של המיקס שלך. אולי אתה שומע את השירה בערוץ ההתייחסות ומנסה להתאים את השירה במיקס שלך אליו, ומשאיר את שאר הערוצים נמוכים מידיי ברקע

התייחס לכל הניואנסים שמשתתפים במיקס, ונסה להשוות בין כמה שיותר חלקים.

 

2. עבור קדימה ואחורה במהירות. 

 

זהו עוד צעד חשוב מאוד בשימוש במסלול התייחסות בצורה יעילה. אתה צריך להיות מסוגל לעבור בין המיקס שלך לבין ערוץ ההתייחסות שלך בשבריר שני. 

 

מדוע זה כך? בגלל שהאוזן האנושית הממוצעת יכולה לזכור סאונד למשך כ -2 שניות.  אז בכל שנייה שעוברת אחרי זה, אתה הולך לקבל תפיסה הרבה פחות ברורה של הסאונד, שסופו של דבר מטעה אותך. פשוט זה יהיה קשה יותר להשוות בין שתי מיקסים או מאסטרים.

 

פתרונות :

 

השתמש בנגן חיצוני המחובר אל המיקסר של ויכול לפעול הלחיצת כפתור מהירה.

או הנח את ערוץ ההתייחסות שלך במקום נוח ב DAW שלך, אשר תוכל לקפוץ אליו בלחיצת כפתור, להקשיב

ואז לחזור אל המיקס שלך.

 

שימוש נכון בערוץ התייחסות יכול לשפר את המיקסים שלך ולקחת אותך קדימה אל הסאונד הנכסף הרבה יותר מהר. 

פנו אלינו בוואטסאפ

whatsapp.png
  • דף פייסבוק בית ספר לסאונד טולס
  • יוטיוב בית ספר לסאונד טולס
  • אינסטגרם בית ספר לסאונד טולס