אתה יושב כבר 3 שעות על המיקס הזה, בודק את הבאלאנס, הפאנינג, הקומפרסייה והאיקיו.
נשמע טוב אבל משהו חסר שם.....  דינמיקה. ולא... זה לא הדינמיקה של הסיגנל עצמו אלא הדינמיקה בין סיגנל אחד לאחרים

בתוך הבאלאנס הקיים. הזמרת יושבת במיקס מצויין בבית הראשון אך בפזמון היא נשמעת קצת אחרת....
הגיטרה עושה ליין מדליק וגרובי בפזמון אך בבית השני היא דומיננטית מדיי... הפרקשיין מקפיץ את הקצב אבל כשנכנסים התופים

הוא הולך קצת לאיבוד (עיבוד). אתה יכול לשבת שעות ולבזבז את הזמן בלשנות את האיקיו כל פעם מחדש  או לשנות פרמטרים
בקומפרסור אך התשובה לא נמצאת שם.


המיקס המתואר פה הוא מיקס סטטי. באלאנס ע"י פיידרים, קומפרסורים ואיקיו.


מה שבאמת יכול ובדרך כלל מציל את המצב הוא מיקס לא סטטי...כלומר מיקס עם שינויי דינמיקה.
בעצם הזמרת לא נשמעת  אחרת אלא הגיטרה דומיננטית מדיי בפזמון...אולי כדאי להנמיך אותה בקטע הספציפי ואז יהיה לשירה

את המקום הטבעי שלה...
המון פעולות מהסוג של להגביר או להנמיך כלים מסויימים בקטעים ספציפיים קורות במהלכו של מיקס הם אלו שיקחו את המיקס

למקום קסום יותר . בלעדיהן המיקס נשאר סטטי ושום הפתעה לא מגיעה אל המאזין.


פעולות אלה נקראות אוטומציה. אתה יכול לרשום כל סיגנל בכל זמן נתון בווליום הרצוי, או בפאנינג (צידוד) הרצוי.

המחשב שלך יזכור עבורך היכן לבצע כל פעולה ובאיזה ערוץ.
הדינמיקה הזאת שאתה יוצר פנימה משפיעה על התוצאה והופכת מיקס סטטי למיקס דינמי.
כמובן שזאת רק ההתחלה של הנושא, אפשר לבצע פעולות אוטומציה ממש על כל פרמטר ולרדת לפרטים בדקויות מטורפות.

צריך לציין שלפני עידן המחשבים הייתה נעשית אוטומציה בדיוק באותה צורה אלא שטכנאי הסאונד היה דואג לזה בזמן אמת

ו"עושה" אוטומציה בלייב ולפעמים קורא לעוד שניים או שלושה חברים מהלהקה לעזור.




אז תזכרו ... מיקס עם דינמיקה ישמע קסום יותר למאזין מאשר מיקס סטטי...אל תתעצלו....תנו עבודה.

אוטומצייה במיקס

לימודי סאונד, כתבות סאונד, אוטומצייה במיקס

פנו אלינו בוואטסאפ

whatsapp.png
  • דף פייסבוק בית ספר לסאונד טולס
  • יוטיוב בית ספר לסאונד טולס
  • אינסטגרם בית ספר לסאונד טולס