top of page
איך ליצור אוטומציה טובה יותר, לימודי סאונד, בית ספר לסאונד, פרוטולס

איך ליצור אוטומציה טובה יותר

 

 

אם יש דבר אחד שיכול להפוך את המיקס מממוצע לאחד מרהיב, זה אוטומציה. 

 

עם השילוב הנכון של דינמיקה בשירים שלך ושינויים עדינים במיקס לאורך כל הדרך, באפשרותך ליצור מיקס מאסיבי ומוסיקלי.

 

אבל זה קצת יותר קל לומר מאשר לעשות. אתה צריך לתרגל את האוטומציה שלך כך שתהייה יעילה, ולא מסיחה את הדעת. הנה הדרך לעשות זאת :

 

מהלכי אוטומציה שמסיחים את הדעת  עושים אחד משני דברים 

 

1. דוחפים משהו יותר מדי קדימה במיקס, מושכים יותר מדי תשומת לב לסיגנל עצמו.

2. קוברים מרכיב חשוב אחר, ומבלבלים את המאזין. 

 

אתה לא רוצה לעשות אף אחד מהדברים האלה. אתה רוצה שיהיו לך מהלכי אוטומציה יעילים.

 

מהלך אוטומציה יעיל מנחה את המאזין דרך פוקוס, בעדינות דוחף קדימה את הסיגנל במיקס באופן ממוקד כל העת, 

כך שהמאזין יכול להקשיב מבלי הסחות דעת. זה גם שומר על הטרקים שברקע  כך שאתה יכול לשלוט בטווח הדינמי הכולל שלך ו" לבנות " מיקס יציב לאורך כל השיר. 

 

הבעיות העיקריות שאתה הולך להתמודד אתם הם כמה להזיז משהו, כמו גם כמה מהר לעשות את השינוי. 

 

שינוי פתאומי בעוצמת השמע יכול להיות מורגש מדי למאזין. עבור רוב מהלכי אוטומציה, דעיכה איטית יותר, וטבעית יותר כלפי מעלה או מטה בעוצמה תניב תוצאה טובה יותר.

 

אם אתה עובד בתזוזות  יותר מ 3 dB, וודא שיש לך סיבה ממש טובה. 3 dB הוא  האזור שבו האדם הממוצע יכול לזהות שינוי מוחלט בעוצמה. משמעות הדבר היא כי אנשים יוכלו באופן פוטנציאלי לשמוע את השינוי הדרסטי שלך.

 

אך זה יכול להיות הכרחי אם אתה מביא  למשל גיטרה מובילה מאחורה חזרה לחזית לסולו ענק.

 

אבל אם אתה מתכון  להביא גיטרות קצב להיות קצת יותר רכות בפזמונים, תוכל לנסות את זה עם 2 dB בפעם הראשונה כדי לראות אם זה עושה את העבודה. אם לא, אז להמשיך הלאה. אבל תמיד תבדוק מהלכי אוטומצייה עם תזוזות מתחת ל 3 dB, כך שאתה לא תחרוג בעוצמה ובטעות תהפוך אותה למורגשת מידיי. 

 

איזו היא הדרך היעילה ביותר להשיג אוטומציה טובה על הטרקים שלך?

 

נסה להקשיב עם האוזניים ולהגזים קצת בהתחלה. הגדר עוצמה שבה אתה חושב שזה צריך להיות, ואז נסה לסגת מעט (אולי 1-2 dB, בהתאם לערוץ ולנסיבות.) בדרך כלל זה יעזור לך לשמור על המהלך מתוחכם ויעיל.

 

נסה לחפש תמיד מה מפריע לסיגנל להשמע ברור. אולי צריך להנמיך משהו אחר שמפריע במקום לייצר הגברה בסיגנל שאינו ברור. לפעמים זה עושה את כל ההבדל ושומר על באלאנס יציב יותר בלי אלמנטים שקופצים לפתע בעוצמה.

bottom of page