סאונד אנלוגי בעולם הדיגיטלי
בעשור האחרון קמו יותר ויותר אולפנים ביתיים, המעבר לדיגיטל הוזיל את העלויות ולכל יוצר יש בבית אולפן .
אמנם תוכנות ההקלטה השונות, פרוטולס, קיובייס, נותנות תחליף מצויין למכונות ההקלטה האנלוגיות
שהיו יקרות בטרוף, מוגבלות ערוצים, ומלאות ברעש עבודה, אבל מה עם הסאונד?????
בפרוטולס אתה יכול לחתוך, להעתיק ולהדביק, לתקן זיופים ולקמפרס עם מבחר ענק של פלאגינים כמו WAVES המצויינים
או McDsp . כולם מנסים לחקות את הסאונד האנלוגי. זה די קרוב אבל עדיין, חיקוי של הדבר האמיתי.
שרשרת הקלטה אנלוגית איכותית היא הכרח כדי שסיגנל יוקלט אל תוך מערכת ההקלטה שלכם ברמה גבוהה.
פראמפ איכותי חיצוני כמו NEVE או TELEFUNKEN יגביר את הסיגנל באיכות, שאף כרטיס קול עם פרהאמפים מובנים
לא מסוגל לעמוד מולו. אני לא אומר שכרטיסים שכאלו הם לא טובים...אבל הם נחותים מקונסולה מיקצועית או
פרהאמפים איכותיים. עניין של מחיר כמובן....... אז תוציאו את הקומפרסורים והאיקיו, המיקרופונים והפדלים של הדיסטורשיין
מהמחסן ותקשיבו להבדלים....יש שם סאונד ויש שם חשמל.....
תוספת נחמדה ולא יקרה היא קופסת סיכום אנלוגית שתחמם לכם את הצליל ותחליף קונסולה יקרה בזמן מיקס.
שילוב נכון של היתרונות במערכת דיגיטלית ותוספת חמה ואנלוגית יקחו את הסאונד שלכם כמה רמות למעלה......
וכמובן שלא נשכח שהדבר החשוב ביותר היא המוסיקה....
שיר טוב הוא שיר טוב.. אם אפשר גם סאונד טוב אז מה טוב.